Wie is de Mol?

Er is een Mol onder de stamleden! Hij of zij zal gedurende de middag proberen zo min mogelijk “moljoenen” in de pot te krijgen, zonder door de andere spelers ontdekt te worden! De stamleden die niet weten te achterhalen wie de Mol is, liggen uit het spel!

Het spel begon met een geheim woord. De speler kozen al snel voor de pot en speelden open kaart over hun woorden. Groepsbelang boven eigen belang, dat gaat niet lang zo blijven. In het blindenveld worden heel weinig moljoenen gevonden. Of zien we daar de Mol enveloppen omwisselen? Tijdens het Molmemory-spel worden enkele honderden moljoenen omgedraaid, maar ook weer een paar honderd verloren. De pot blijft wel in de plus en er worden weer wat jokers en zelfs een vrijstelling verdiend! Tijd voor de eerste test en helaas… Bas M, Kenny en Aimee bleken niet de Mol te zijn!

Hierna volgde nog eens het dilemma; groepsbelang of eigen belang? Dit keer zorgden eigen belang voor het halveren van de pot! Wat zal de Mol zachtjes gelachen hebben. De volgende spellen leverde grote bedragen op. Vlak voor de finale moesten wederom een paar stamleden het spel verlaten. De groep koos voor de kleinst mogelijke finalisten-groep en dat leidde tot het vertrek van Bas N, Kenneth en Celine.

De finale! 36 enveloppen met geheimen over alle stamleden lagen verstopt op het kampterrein. De helft werd gevonden en verdeeld over de stamleden. Het eindresultaat: 1000 moljoen in de pot (en er was 3400 moljoen te verdienen). Jorny en Tom wisten beiden Danny als Mol te ontmaskeren, maar Tom deed dat met de meester punten en is daarmee de eerste winnaar van Wie is de Mol?

Mol Danny wisselt stiekem enveloppen om