Speltakken

Bevers

De Bevers is de speltak voor kinderen van 4 t/m 7 jaar oud!

Bij de Bevers staat spelen in Hotsjietonia centraal. In dat dorp gaan de Bevertjes op avontuur met Stuiter, Keet en Fleur Kleur, Bas Bos en nog veel meer inwoners! Samen met leeftijdsgenootjes leren de Bevers spelenderwijs met elkaar de wereld verkennen.

Bij de Pioniers is iedereen vanaf 4 jaar oud welkom om met de Bevers mee te doen. Wanneer een Bever 7 wordt, kijken de leiding en ouders samen of het tijd is om over te vliegen naar de Welpen.

Welpen

De Welpen is de speltak voor kinderen van 7 t/m 11 jaar oud!

De Welpen bestaan uit Mowgli’s en Shanti’s, jongens en meisjes! Zij spelen samen met elkaar en de leiding in de Jungle. Daar gaan ze op avontuur met Baloe, Ikki, Bagheera en nog veel meer bekende Jungle Book-karakters.

Bij de Pioniers is iedereen vanaf 7 jaar oud welkom om met de Bevers mee te doen. Wanneer een Welp 11 wordt, kijken de leiding en ouders samen of het tijd is om over te vliegen naar de Scouts.

Scouts

De Scouts is de speltak voor tieners van 11 t/m 15 jaar oud!

Bij de Scouts worden iedere week spannende avonturen beleefd! De Scouts zijn zelfstandiger in hun Scouting-uitdagingen. Zij leren kampvuur stoken, primitief koken en natuurlijk gaan ze op kamp met tenten. Bij de Scouts staan zelfstandigheid en teamwork hoog in het vaandel

Bij de Pioniers is iedereen vanaf 11 jaar oud welkom om met de Scouts mee te doen. Wanneer een Scout 15 wordt, kijken de leiding en ouders samen of het tijd is om over te vliegen naar de Explorers.

Explorers

De Explorers is de speltak voor jongeren van 15 t/m 18 jaar oud!

Waar de Scouts al iets zelfstandig scouting-vaardigheden leren, doen de Explorers dit helemaal zelfstandig! Ze maken hun eigen programma’s en ze zorgen er zelf voor dat de groep goed loopt. Bij de Explorers zijn dan ook geen leiders, maar begeleiders.

Bij de Pioniers is iedereen vanaf 15 jaar oud welkom om met de Explorers mee te doen. Wanneer een Explorer 18 is geworden, kijken de begeleiding, de Stamleden en de Explorers samen of het tijd is om over te vliegen naar de Stam.

Stam / Plusscouts

De Stam is de speltak voor (jong)volwassenen vanaf 18 jaar oud!

De Stam (Plus-scouts) is een vriendengroep van personen die elkaar op Scouting hebben leren kennen. Ze bestaat uit (oud-)leden, vrijwilligers en hun partners. Stamleden komen eens per twee weken samen voor de meest uiteenlopende activiteiten.

Bij de Pioniers is iedereen vanaf 18 jaar oud welkom om met de Stam mee te doen. Behalve bij de Stam ben je als volwassene ook welkom als (bege)leider bij een van de jeugdgroepen of als bestuurslid.