Iedere Dag Feest op Kamp!

In het bosrijke boerendorpje Steensel zijn we op groepskamp geweest met onze Bevers, onze Welpen en onze Scouts. De Bevers en Welpen verbleven in een grote, houten blokhut en de Scouts in tenten tussen de bomen. Iedere tak had zo zijn dagindeling, maar we hebben met zijn alle gezellig een postenspel gespeeld waarbij de scouts die dag carnaval hadden en zich verkleden als figuren van Duckstad. Jahaaa carnaval ! Want er was Iedere Dag Feest bij de Scouts en de Bevers en Welpen hadden Donald Duck-kamp. Dit was hilarisch op zich en alle kids hebben genoten. Zeker te danken aan een Scout, die van appels die bij een post te rapen waren, naderhand heerlijke appelmoes had gemaakt. Verder waren er overal gouden munten te vinden. Raar maar waar en deze zou Dagobert Duck terug willen, want ze waren namelijk wel van hem. Overal lag wel wat goud te blinken. Al gauw waren het de kleinsten onder ons die door hadden dat bij rijkdom van gouden munten ook macht te vinden was, met als beloning een snoepje bij inleveren. Er was onder elkaar een heuse handel ontstaan! De Scouts hadden daar geen last van. Zij hadden het te druk met het opzetten van een joekel van een kerstboom midden in juli en daar moest natuurlijk decoratie in. Dus ging men op pad met een paperclip om deze te ruilen met de inwoners van Steensel. Menigeen Steenselnaar zijn naar de bloedhete (want ja…juli) zolder gegaan om slingers, ballen en zelfs een muziekdoosje enz. enz. te halen. De boom was prachtig met verlichting en al. Dus de cadeautjes konden eronder!

Het leukste uitstapje was voor de Bevers en de Welpen toch echt wel het Prehistorisch Dorp in Eindhoven. En zoals dat bij echte scoutingkids hoort, was het broodje boven kampvuur bakken wel de leukste activiteit op die dag. De kids verbaasde zich over het slapen op een prehistorisch bed. Verreweg van luxe natuurlijk, maar op stro liggen met als deken een dierenvel lag toch wel lekker. Voor vervelende leiding en kids ? was er ook een schandpaal, maar gelukkig zijn er alleen lieve leiding en kids. De Scouts hebben hun skills wel mogen testen in een kano waar ze lekker een uurtje of 2,5 in hebben geroeid. Niet iedereen is hierbij droog gebleven, want de aantrekkingskracht van water én zand(!) was groter dan droge voeten houden ?. Al met al geweldig gewoon. We zijn met z’n allen naar een strandnatuurbad geweest genaamd E3 en het voelde even als Hawaï, maar de kille wind haalde je wel uit de droom. Het was daar heerlijk vertoeven voor groot en klein en het frietje erna bij dat paviljoenrestaurant was uitmuntend!

Last but not least. Een fijne bbq aan het eind van de week met enkele genodigden om een fijn eind aan een leuk kamp te maken, een kamp met rijkdom, macht en feest elke dag weer!