Bezoek van de Bokkenrijders!

De Bokkenrijders hebben een bezoek gebracht aan de Scouts! Eerst kwam de landheer de scouts vertellen, dat er in de buurt de wildste verhalen de ronde deden, over een brute roversbende, die niets of niemand schuwde. Na dat de boerin de Scouts van eten had voorzien, kwam de schout goud eisen, omdat de Scouts op zijn grondgebied verbleven. Maar de scouts hadden helemaal geen goud. Hoe zou dat aflopen? Madam ZaZa bracht een bezoek en tijdens het kampvuur en liet het vuur van kleur veranderen! In haar glazen bol zag ze dat er goud te verkrijgen was, en wel rond 1 uur in de ochten! Madam ZaZa werkte de Scouts op dat tijdstip en vertelde hen, da ze mee moesten gaan om goud te verdienen!

De Scouts vonden de schout, die zijn goud en smaragden aan het tellen was, in een natuurgebied net over de grens bij Rimburg. Hier doken ook 2 bokkenrijders op, die het goud en de smaragden stalen van de schout en samen met de hulp van de scouts, wisten te ontsnappen aan de schout, voor hij wraak kon nemen! Bij terugkomst in het gebouw bleken alle kussens gestolen te zijn! Toch moesten de Scouts gaan slapen, want ze waren uitgeteld.

Na het ontbijt was er een kermis en de scouts konden voor goud en smaragden mee doen. Na de lunch werd gezamenlijk naar kasteel Hoensbroek gereden en hier kregen de Scouts de opdracht om de bokkenrijderswandeling te lopen. Terug in het gebouw, werd er op patat en snacks getrakteerd, want Joyce was bijna jarig. Ook die avond bij het kampvuur kregen de scouts wederom bezoek van de schout. Hij wilde zijn goud en smaragden terug, voordat het middag uur zou slaan. De scouts hadden echter bijna geen goud en smaragden meer, want bijna alles was opgemaakt op de kermis. Madam ZaZa, bracht wat verheldering in de benarde situatie van de Scouts. Opeens was daar weer die bokkenrijder, die het goud en de smaragden had gestolen van de schout! Hij nam de scouts in groepjes van 3 mee naar binnen. Hier was de zwarte kapitein van de bokkenrijders. Hij stelde de scouts op de proef met allerlei moeilijke vragen, waarna ze buiten bij het kampvuur, toetraden tot de bokkenrijdersbende. De zwarte kapitein en de bokkenrijder werd gevraagd te helpen. Zij gaven de scouts het goud en de smaragden, die zij de Scouts op de kermis afhandig hadden gemaakt met vals spel. Ze toonden hen dat ze samen grootse dingen kunnen bereiken!