Vrijwilliger worden

Vacature: Secretaris (bestuurslid)

Als secretaris ben je verantwoordelijk voor verslaglegging van afspraken van de vergaderingen en voor het verzamelen en bewaren van informatie van de groep. Je wordt in je functie geholpen door de gegevensbeheerder (deze regelt de in- en uitschrijvingen van leden en de aanvraag van VOG’s) en de contactpersoon communicatie.

Wat doet de secretaris?

• Verslaglegging actiepunten van 12 vergaderingen per jaar
  • Correspondentie en administratieve contacten
  • Coördinatie van interne en externe informatie (ledenblad, website, memo’s, persberichten)
  • Plannen van de vergaderingen
  • De secretaris maakt deel uit van het bestuur

Belangrijk:

• Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.
  • Je bent minimaal 18 jaar of ouder.
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen (dit gaat kosteloos via onze gegevensbeheerder)
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en ook zelf hierin verder te leren.

• Circa 10 uur per maand
  • Er zijn ongeveer 12 vergaderingen per jaar (6 groepsraden en 6 bestuursvergaderingen)

Wij bieden:

• Een inspirerende functie waarin je een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding helpt bieden aan kinderen en jongeren.
  • Het opdoen van veel nieuwe contacten

De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen

Geïnteresseerd? Goed om te horen! Neem a.u.b. contact op met de huidige secretaris.

Leiding Bevers

Als leid(st)er bij de Bevers organiseer je wekelijks Scoutingactiviteiten. Dit zijn activiteiten die zich kenmerken door samenspel en uitdaging met hierin een bijzondere plek voor buitenleven. Activiteiten binnen Scouting zijn veelzijdig en afwisselend.

Leidinggeven binnen Scouting vindt plaats in teams van 2 à 4 personen. Op dit moment bestaat de speltak uit ongeveer 7 kinderen.

Wat doet een Beverleid(st)er?

• Maakt, bereidt voor en evalueert – met de overige teamleden – wekelijkse programma’s voor de groep kinderen.
  • Voert deze programma’s uit
  • Helpt eventueel mee met het organiseren van de zomerkampen van de andere speltakken
  • Begeleidt jeugdleden in hun persoonlijke ontwikkeling
  • Zet zich ook in om zijn/haar eigen functioneren te verbeteren, onder andere door het volgen van trainingen.
  • Neemt deel aan het overleg binnen de groep met de overige vrijwilligers.
  • Neemt deel met het team en de jeugdleden aan regionale activiteiten.

• 1 à 2 weekendkampen

• De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen

Geïnteresseerd? Goed om te horen! Neem contact op met de secretaris of kom eens proefdraaien op een zaterdag van 10:30 tot 12:30 uur

Leiding Welpen

Als leid(st)er bij de Welpen organiseer je wekelijks Scoutingactiviteiten. Dit zijn activiteiten die zich kenmerken door samenspel en uitdaging met hierin een bijzondere plek voor buitenleven. Activiteiten binnen Scouting zijn veelzijdig en afwisselend.

Leidinggeven binnen Scouting vindt plaats in teams van 2 à 4 personen. Op dit moment bestaat de speltak uit ongeveer 15 kinderen.

Wat doet een Welpenleid(st)er?

• Voert deze programma’s uit
  • Maakt, bereidt voor en neemt deel – met de overige teamleden – aan weekendkamp(en) en/of het jaarlijkse zomerkamp
  • Neemt deel aan het overleg binnen de groep met de overige vrijwilligers.
  • Neemt deel met het team en de jeugdleden aan regionale of (inter-)nationale activiteiten.

• 1 à 2 weekendkampen en het jaarlijkse zomerkamp

• De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen

Geïnteresseerd? Geweldig om te horen! Neem contact op met de secretaris of kom eens proefdraaien op een zaterdag van 10:30 tot 12:30 uur.

Leiding Scouts

Als leid(st)er bij de Scouts organiseer je wekelijks Scoutingactiviteiten. Dit zijn activiteiten die zich kenmerken door samenspel en uitdaging met hierin een bijzondere plek voor buitenleven. Activiteiten binnen Scouting zijn veelzijdig en afwisselend.

Leidinggeven binnen Scouting vindt plaats in teams van 2 à 4 personen. Op dit moment bestaat de speltak uit ongeveer 10 kinderen.

Wat doet een Scoutsleid(st)er?

• 1 à 2 weekendkampen en het jaarlijkse zomerkamp

• De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen

Geïnteresseerd? Geweldig om te horen! Neem contact op met de secretaris of kom eens proefdraaien op een vrijdag van 18:30 tot 20:30 uur.